کباب گلپایگان چیست ؟ و چگونه آماده میشود

کباب یک غذای ایرانی است  که امتیاز بهترین طبخ آن در دست همشهری های ما گلپایگان است. همچنین تاریخ پخت كباب كوبیده سنتی گلپایگان به بیش از 2 قرن میرسد و در کل کشور محوبیت خود را دارد کباب یکی از معروف ترین غذا های محلی گلپایگان محسوب میشود

کباب گلپایگان 

این روز ها مانند نام تجاری در آمده است و در شهر های مختلف مانند اصفهان و تهران و .. مغازه هایی با تابلو گلپایگان وجود دارد .

کباب گلپایگان  یا همان «پاچرخی» که به معنی چرخ گوشت گوسفندی جلو دید مشتری و به سیخ گرفتن آن در دید مشتری میباشد و همچنین پس از چرخ و آماده کردن گوشت آن با دست سیخ میگیرند و در دید مشتری آن را میپزند که معمولا با ذغال طبخ میشود.

همچنین برای تهیه این غذا  گوشت بره تازه به همراه پیاز و نمک میباشد و پس از چرخ کردن به سیخ کشیده و روی ذغال طبخ میشود بهترین روش پخت کباب گلپایگان روی ذغال و سپس روی کباب پز و در آخر روی گاز میباشد که روی گاز همه جای کباب به یک اندازه پخته نمیشود و میتواند ناخوشایند باشد.

کباب گلپایگان

امّا گلپایگان چیست و کجا قرار دارد ؟

گلپایگان یکی از شهرستان های استان اصفهان میباشد . فاصله گلپایگان تا مرکز استان یعنی اصفهان ۱۸۰ کیلومتر و تا تهران حدود ۳۰۰ کیلومتر می‌باشد.

جشنواره ملی کباب گلپایگان

اولین جشنواره کباب گلپایگان سال 1397 در شهرستان گلپایگان شامگاه پنجشنبه با شركت 40 كباب پز در پارك جنگلی این شهرستان اجرا شد

سفارش شما

شما هنوز سفارشی ثبت نکرده اید.

بازگشت به منو رستوران